6 κοινά προβλήματα πόνου στο γόνατο και πως τα αντιμετωπίζεις

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές θέσεις πόνου στο γόνατο, και πολλές αιτίες που τις προκαλούν

 Η θέση του πόνου στο γόνατο είναι μεταβλητή γύρω από το γόνατο, εσωτερικό γόνατο, πάνω, κάτω, πίσω…

Τα 6 πιο κοινά προβλήματα πόνου στο γόνατο που αντιμετωπίζει το Bowen.

Έχει σημασία σε ποια περιοχή του γονάτου υπάρχει ο πόνος δηλαδή εσωτερικά ,έξω, πίσω, πάνω, κάτω.

  1. Έντονοι πόνοι στο έξω μέρος του γόνατος δημιουργούν συχνά προβλήματα στην ιλιώδη ζώνη (περίβλημα συνδετικού ιστού γύρω και έξω από τους μυς των μηρών).  
  2. Πόνος στο εσωτερικό του γόνατος σχετίζεται μερικές φορές με μηνίσκους ή τραυματισμένους συνδέσμους.
  3. Πόνος πάνω από το κάλυμμα του γόνατος, μπορεί να σχετίζεται με ερεθισμό τετρακέφαλων μυών
  4. Πόνος κάτω από το καπάκι, μπορεί να προκληθεί από πρόσκρουση ή τη νόσο Osgood- Schlatter.
  5. Πόνος στο καπάκι είναι επώδυνος όταν κατεβαίνετε σκάλες, επίσης συχνό φαινόμενο στα γόνατα δρομέων
  6. Πόνος πίσω από το γόνατο μπορεί να οφείλεται σε κύστη Baker και άλλα.

Πόνος σε οποιοδήποτε σημείο του γόνατος

 Συχνά η αιτία είναι η αρθρίτιδα, αν υπάρχει και δυσκαμψία τότε μπορεί να σχετίζεται με οστεοαρθρίτιδα.

1. Οστεοαρθρίτιδα.

  • Μπορεί να φέρει πόνο και δυσκαμψία στο γόνατο ιδιαίτερα μετά από περιόδους μη κίνησης
  • πόνος όταν σηκώνεστε από το κρεβάτι το πρωί
  • πονάτε όταν κάθεστε για μεγάλο χρονικό διάστημα
  • πονάτε όταν ανεβαίνετε σκαλοπάτια.

Αποφύγετε την στασιμότητα. Το περπάτημα βοηθάει.

2.Ρευματοειδής αρθρίτιδα.

  • Ο πόνος μπορεί να είναι ισχυρότερος το πρωί όμως να αισθάνεστε καλύτερα κατά τη διάρκεια της ημέρας καθώς αυξάνεται η κίνηση.
  • Συνήθης αυτοφροντίτδα, η ελαφριά άσκηση, η απώλεια βάρους, οι παγοκύστες, φάρμακα για τον πόνο.

Το Bowen μπορεί να σας βοηθήσει να απαλλαγείτε από τους πόνους τις αρθρίτιδας (ρευματοειδούς & οστεοαρθρίτιδας) να βελτιώσετε την κινητικότητα του γονάτου και να έχετε μια πιο ενεργή ζωή

3. Πόνος στο πάνω μέρος στο καπάκι του γόνατος και κάτω από το μηρό είναι συχνά τενοντίτιδα τετρακέφαλου

Όσοι ασχολούνται με δραστηριότητες όπως τρέξιμο, άλματα ή άλματα με γρήγορες εκκινήσεις και στάσεις αντιμετωπίζουν τέτοια προβλήματα συχνά.

Αλλά και αυτοί που δεν αθλούνται μπορεί να βρεθούν αντιμέτωποι με αντίστοιχο πρόβλημα.

  • Πολλοί νιώθουν το γόνατο τους άκαμπτο όταν σηκώνονται το πρωί ή όταν κάθονται αρκετή  ώρα λόγω εργασίας.(Υπάλληλοι γραφείου, προγραμματιστές, μουσικοί)
  • Οι αθλητές κατά τη διάρκεια προπόνησης και μετά την άσκηση.
  • Ο πόνος μπορεί να είναι ήπιος ή αρκετά δυνατός για να αποτρέψει τους αθλητές από το να προπονηθούν στο άθλημα τους.

4. Πόνος κάτω από το καπάκι του γόνατος

Πρόκειται για φλεγμονή στον τένοντα της επιγονατίδας, που συνδέει το γόνατο με την κνήμη.

  • Μπορεί να είναι σημάδι επιγονατιδικής τενοντίτιδας.
  • Τραυματισμός που απασχολεί συχνά αθλητές που κάνουν άλματα όπως μπάσκετ, βόλεϊ ή στίβο.
  • Η υπερβολική προπόνηση ή αθλήματα που παίζονται σε παρκέ είναι επίσης παράγοντες κινδύνου.  Χρειάζεται ανάπαυση πάγο η αντιφλεγμονώδη.

Η αιτία είναι συχνά η κακή ευελιξία του τετρακέφαλου που εμποδίζει το γόνατο να λυγίσει.

Το Bowtech  βοηθάει πριν και μετά τον αγώνα ή την άσκηση για αποφυγή τραυματισμών.

Επίσης ισορροπεί το σώμα και βοηθάει στη γρήγορη ανάκαμψη.

5. Πόνος στο κάλυμμα του γόνατος

Πόνος γύρω από το γόνατο είναι πιθανό να προκληθεί από σύνδρομο επιγονατιδικού πόνου.

  • Εμφανίζεται σταδιακά και γίνεται πιο αισθητός όταν ανεβαίνετε ή κατεβαίνετε σκάλες, γονατίζετε ή τρέχετε.
  • Γνωστός και ως «γόνατο του δρομέα», παρατηρείται συνήθως στους δρομείς.

Το Bowen μπορεί να συμβάλει στην ισορροπία της λεκάνης και των μυών του μηρού. Θα χρειαστούν ασκήσεις ενίσχυσης και σωστή παρακολούθηση της επιγονατίδας.

6. Πόνος πίσω από το γόνατο

  • Είναι ένα από τα πιο συχνά προβλήματα που στη συνέχεια μπορεί να οδηγήσει σε Baker Cyst. Ύπαρξη υγρού πίσω από το γόνατο.
  •  Όταν είναι μικρό συνήθως δεν προκαλεί προβλήματα.
  • Εάν μεγαλώσει μπορεί να προκαλέσει πόνο
  • Προκαλεί δυσκαμψία ή σφίξιμο

Τις περισσότερες φορές είναι αποτέλεσμα άλλου προβλήματος στις αρθρώσεις του γόνατος, από τραυματισμό, αρθρίτιδα ή ουρική αρθρίτιδα.

Πώς βοηθάει το Bowen

Στο Bowen χρησιμοποιούνται ήπιες κινήσεις (δάκτυλο-πιέσεις χωρίς πρόκληση πόνου) σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος βοηθά στην γρήγορη ανάρρωση από τον πόνο. Η εκτίμηση της στάσης του σώματος, του μήκους των ποδιών και της έντασης των μυών βοηθούν στην ισορροπία του σώματος ως σύνολο.

  • Για πρόσφατους τραυματισμούς η ανάρρωση μπορεί να είναι γρήγορη μέσα σε μερικές συνεδρίες (3-5 συνεδρίες περίπου)  ανάλογα με τον άνθρωπο.
  • Για μακροχρόνια προβλήματα στο γόνατο απαιτούνται περισσότερες συνεδρίες και χρόνος για να επιλυθούν τα προβλήματα.
  • Για χρόνια προβλήματα η τακτική συντήρηση είναι αυτό που πραγματικά χρειάζεται, αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τη διαχείριση του αρθριτικού πόνου ή για τις κύστες Baker που τείνουν να φουσκώνουν και δίνουν συχνά προβλήματα.
  • Οι συνεδρίες γίνονται μια φορά την εβδομάδα

Μπορούμε να συζητήσουμε το πρόβλημα σου. Επικοινώνησε μαζί μου στο τηλ. 6983028812

 Ιωάννης Σανοζίδης: Ολιστικός θεραπευτής Bowtech, Coach υγείας, Μαγνητική θεραπευτική.

«Η ενέργεια ακολουθεί τη σκέψη»

Δείτε επίσης το άρθρο μου: Τι είναι η περιτονία